Praktyczne generowanie leadów sprzedażowych...
Proces pozyskiwania leadów sprzedażowych jest bardzo ważnym etapem każdej strategii promującej. Nie jest to zadanie łatwe, tym bardziej jeśli sprzedającemu zależy na dotarciu ze swoją ofertą do konkretnej grupy docelowej. Istnieje jednak wiele metod reklamowych oraz
strategii, które mogą okazać się pomocne.
Pozyskiwanie leadów – co to takiego?
Generowanie sprzedaży to po prostu proces, dzięki któremu sprzedający pozyskuje dane kontaktowe ewentualnych zamawiających. Poza tym zdobywane są dane na temat ich zainteresowań, preferencji w czasie zakupów, demografii, itp. W procedurze tej wykorzystywane są różne strategie, systemy oraz narzędzia marketingowe. Leady pozwalają na tworzenie bazy klientów, subskrybentów, odbiorców treści on-line, itp.
Co warto wiedzieć o leadach?
Lead sprzedaży to najzwyczajniej w świecie prawdopodobny klient będący zwykłą osobą lub firmą. Klient taki jest w jakimś stopniu zainteresowany zakupem więc pozostawił swoje dane kontaktowe albo zdecydował się na jeden ze sposobów kontaktu po zapoznaniu się z produktami i usługami przedsiębiorstwa.
Jak pozyskiwać leady?
Proces uzyskwania leadów można podzielić na kilka etapów:
Określenie leadu – dobrze jest określić do kogo wybrana oferta ma trafić. Znając grupę docelową można z łatwością zdefiniować elementy motywujące do kupna.
Tworzenie wysokiej jakości materiałów – przed wystosowaniem prośby do potencjalnego zamawiającego o dane personalne lub inne dane, warto zagwarantować mu dostęp do interesujących i wysokiej jakości treści. Można więc publikować materiały wideo, podcasty, nagrania oraz artykuły lub e-booki. Jeśli klient otrzyma wartościowe materiały, które są mu przydatne lub odpowiadają na jego pytania, wówczas znacznie chętniej zdecyduje się on na zakup albo pozostawi swoje dane do kontaktu.
Call to action – dobrze jest stosować specjalne treści, formularze lub przyciski, które zachęcają do skorzystania z produktów i usług oraz przekierowują na główną stronę internetową której zadaniem jest sprzedaż produktów.
Porównanie informacji – ciekawym pomysłem jest również sprawdzenie skuteczności działań poprzez porównanie pozyskanych informacji z leadem głównym, który został określony w pierwszym kroku.
Zastosowanie zdobytych leadów – końcowy krok to wysłanie zdobytych danych do działu odpowiedzialnego za sprzedaż. Podejmie on pewne działania, których celem jest sprzedaż produktu i zapewnienie przychodu.
--------------------
Dodaj komentarz